Hva gjør B2B-markedsførere og hvordan lykkes de?

Hva kjennetegner de som oppnår gode resultater med markedsføringen?
Hvilke kanaler benytter de og hvor oppnår de best resultater?

Vi har samlet data fra mer enn 700 norske B2B-bedrifter.

inbound_rightside

I samarbeid med

Group 348

I rapporten kartlegger vi blant annet:

  • Hva er de vanligste markedsførings-utfordringene for B2B-bedrifter?
  • Hvilke kanaler er mest populære og gir best ROI?
  • Hva gjør de som oppnår resultater annerledes enn de som ikke gjør det?
  • Hvordan har korona påvirket markedsføringen?
  • Hva planlegger bedrifter å satse på i 2021?
  • Hvor mange oppnår ønskede resultater?
Image with statistics
fl_lp_image_3

Vi får stadig flere tilbakemeldinger, særlig fra små og mellomstore B2B-bedrifter som savner tilgjengelig innsikt og kunnskap fra sin egen bransje. Dette ønsket vi å gjøre noe med. Derfor har vi gjennomført denne undersøkelsen og vi føler det er et stort steg på veien.

Anna Andrea Hvinden, Daglig leder, MFO
02_B2BMFU_captions_v3

Vi vet at det er noe annet å selge til bedrifter enn til forbrukere, og at det kreves andre metoder for å påvirke innkjøp og beslutninger hos bedrifter.

Vi i Inbound ønsket å kartlegge hva norske B2B-bedrifter gjør, og, ikke minst, hva som skiller de som lykkes med markedsføringen fra de som ikke oppnår resultater.

Image

Fyll ut skjema for å motta rapporten

Image

Vil du heller se webinaret der vi presenterer funnene?