Siden Eirik Nereng begynte i Tripletex, har kjennskapen til regnskapsprogrammet bortimot seksdoblet seg. Nå omsetter de for godt over milliarden, og har blitt kåret til Gasellebedrift ti ganger.
Hemmeligheten er offensiv satsing på smart B2B-markedsføring.
– Regnskapsprogrammer er kanskje ikke kjent for å være mest fremme i skoene markedsføringsmessig, men vi har turt å teste veldig mye forskjellig, sier Eirik.
Han mener at teknikkene de har brukt ikke er forbeholdt kjempene, men også kan få mindre B2B-selskaper langt – dersom de er villige til å eksperimentere med forskjellige tiltak og kanaler.
– Hvis du går all in på én ting, eller gjør akkurat det samme som konkurrentene dine, får du ikke svarene du trenger. Prøv å vri hodet litt, og plutselig finner du form og farge som fungerer skikkelig, sier Eirik.
I nyeste episode får du blant annet høre hvordan de fikk salgsavdelingen gira på markedsføring, hvilken type TV-reklame som er rimeligere og mer effektiv enn sitt rykte, og hvordan de sporer resultatene av Test Testesens 14 dagers prøveperiode.
– Hvis du går all in på én ting, eller gjør akkurat det samme som konkurrentene dine, får du ikke svarene du trenger. Prøv å vri hodet litt, og plutselig finner du form og farge som fungerer skikkelig, sier Eirik.