10 helt rå markedsføringsblogger

14. mars 2017 Av Tor Magnus Kolflaath Sosiale medier

MarkedsføringsbloggerBlogger er ikke bare en effektiv måte å markedsføre bedriften på, men også en av de beste måtene å holde seg oppdatert på hva som rører seg innen markedsføring. Vi har skilt ti av de beste bloggene ut fra mylderet.

For den som virkelig bryr seg om god markedsføring er det viktig å vite hvor man skal gå for tips, informasjon, og gode erfaringer. Men ingen ønsker å kaste bort tiden på middels gode blogger. Går du derimot for bloggene på lista under, kan du være sikker på å få igjen for tiden du bruker på dem – med renter.

1) HubSpot Marketing

Vi kan like gjerne begynne med sjefen selv. HubSpot er vår guru hos Inbound Group, og er en av de største ekspertene innen moderne markedsføring.

Her finner du en god blanding av informative og lettbeinte artikler fra noen av de beste på sitt felt – alt fra hva slags statistikk som er viktigst for deg å følge, til topp 5-lister over månedens beste Facebook-reklamefilmer.

2) The IMPACT Blog

Hvis du ikke kan få nok av inbound marketing er dette bloggen du bør legge til i leselisten. IMPACT er et prisvinnende amerikansk byrå som (nesten) daglig serverer innlegg om inbound marketing, salg, design og konvertering. Her får du mye verdi for tiden du investerer i å lese.

3) Copyblogger

En blogg om hvordan du skriver blogg best mulig. Hvis blogging er en viktig del av markedsføringsstrategien din burde dette være første stopp. Som seg hør og bør fra folk som er så opptatt av underholdningsverdien i en blogg, finner du ganske spenstige innlegg på løpende bånd.

Vi anbefaler denne teksten om hvordan inbound marketing i bunn og grunn handler om forførelse, illustrert gjennom 90-tallskomedien Groundhog Day. Gøy.

4) Sleeknote

Sleeknote er et dansk selskap med hovedfokus på å skaffe deg så mange gode leads som overhodet mulig. Bloggen reflekterer dette i stor grad, men tar også for seg andre ting innen markedsføring, med mange case-studier fra skandinaviske selskap.

Ikke minst lever bloggen opp til navnet sitt, med en sleek og stilig presentasjon, som er veldig lett å få oversikt over.

5) Storyneedle

Er du i humør for langlesning? Storyneedle drives av den erfarne innholdsstrategen med det vanlige navnet Michael Andrews, som backer opp alt han skriver om med grundig statistikk og grafiske fremstillinger.

I hovedfokus ligger tanken om at all god markedsføring handler om historiefortelling. Storyneedle gir deg verktøyene til å bruke den kunnskapen i praksis.

6) Kexino

Gjengen bak Kexino er ikke redde for å rette klandrende pekefingre mot andre i bransjen, og sparker i alle retninger mens de forklarer hvordan så mange markedsførere ikke aner hva de snakker om.

Hvis du har sansen for frekke små oppviglere med overraskende gode poenger, er dette sannsynligvis bloggen for deg.

7) Oktopost

Mistenker du at Facebook er her for å bli? At kanskje det ligger noe potensiale i Twitter? Hørt mye om hva sosiale medier kan gjøre for markedsføringsstrategien din? Oktopost er på saken.

Her finner du alt fra det nyeste innen teknologi, til gjennomtenkte og oversiktlige best practice-lister, for hvordan du best mulig bruker sosiale medier til å promotere din bedrift.

8) The PR 20/20 Blog

Gjengen i PR 20/20 dekker et bredt spekter av temaer på sin blogg. Her får du dagsaktuelle artikler krydret med harde fakta innen PR, teknologi og inbound marketing, og alt imellom.

9) Convince and Convert

Convince and Convert ble kåret til verdens beste markedsføringsblogg av Content Marketing Institute, så de gjør helt tydelig noe riktig.

Her finner du tankevekkende innlegg om det meste under solen, fra SEO-optimisering gjennom kunstig intelligens, til essays om hvordan virale videoer egentlig bare er darwinisme i praksis.

10) DIY Marketers

En skreddersydd liten pakke for små bedrifter på jakt etter markedsføringstips de enkelt kan sette ut i praksis.

Enten du trenger en liste over de beste online-verktøyene for markedsføring, eller en guide til å få mest mulig ut av et lite budsjett, burde denne bloggen kunne bidra med nøyaktig den hjelpen du trenger.

New Call-to-action

Tor Magnus Kolflaath

Tor Magnus Kolflaath

Tor Magnus har over 20 års erfaring med digital markedsføring. Han brenner for ROI-basert markedsføring og har selv opplevd tidobling av salgsleads som markedssjef. I tillegg til å være gründer i Inbound har han også vært med å bygge opp Idium AS fra 0 til 100 ansatte.

Siste artikler