Bli med på seminar

Hør fra ledende eksperter innen B2B-salg- og markedsføring. 

Bli inspirert til å ta tak i egen markedsføring.

Møt oss for å lære mer om B2B- og inbound markedsføring.

Norges største undersøkelse om salg og markedsføring i B2B

Hva går inbound marketing egentlig ut på?

Månedens resultat:

191% økning i podcast-lyttere! 

Ved å teste to ulike videoer på Facebook, mer enn tredoblet vi trafikken til Enklere håndverks landingsside og lyttertallene gikk i været.

Enklere håndverk er en podcast for alle slags håndverkere, produsert av Relekta. Hypotesen vår var at denne målgruppen trigges av innhold som er rett på sak, og av hendelser de kan gjenkjenne seg i. Den ene filmen presenterte episodens innhold på tradisjonelt vis, mens den andre viste en live produktedemo gjennomført i studio. Etter en uke hadde den andre filmen utkonkurrert den første. 

Gå til podcasten

Relakta-Poscast-cover-ideas

Ikke skyt fra hofta

De færreste norske B2B-selskaper har en tydelig markedsstrategi, og da blir som regel resultatene deretter.

Vi er ikke så begeistret for å gjøre tiltak fordi de er trendy. For oss handler det om resultater og hvordan man får mest mulig ut av ressursene man har. 

Når resultater uteblir er vår erfaring at det ofte er fordi ingen har gjort noen tydelige valg på hva markedsføringen faktisk skal oppnå i utgangspunktet. Det overordnede målet er som regel å drive økt salg, og dit kan det være mange veier. 

te_inbound-3793-min

Fast måling av kundetilfredshet 

Vi jobber hele tiden for å bli bedre og for å være den beste markedsføringspartneren for kundene våre. Derfor får alle våre kunder kvartalsvise undersøkelser hvor vi spør om blant annet kvaliteten på innhold vi produserer, hvor proaktive vi er og hvilken verdi markedsføringen gir.

tor-magnus-fasr-maling
sue i lis
Det har vært alfa og omega for oss å ha med Inbound på laget, for vi sitter ikke på denne kunnskapen selv. Markedsføring er et fagfelt du skal ha respekt for. Jeg pleier å si at vi får fem eksperter for prisen av én.
Sue Kristiansen
-
Markedssjef og økonomisjef i Lager og Industrisystemer
harald ottho considium
Utfordringen med relasjonssalg er at man når ikke alltid så mange. Vi bruker Inbound for å bli bedre kjent blant potensielle kjøpere og starte nye salgsprosesser basert på den digitale synligheten vi skaper.
Harald Ottho Meter
-
Partner og rådgiver i konsulentselskapet Considium
jens-wahlberg
Vi har mangedoblet trafikken til nettsiden vår, og har også fått en vesentlig økt kjennskap til oss blant målgruppen. Det bidrar til mange flere varme salgsprosesser, og vi lander også en langt høyere andel av dem enn tidligere
Jens Wahlberg
-
Salgs- og markedssjef i Cefalo

Måling og rapportering i HubSpot

Vi bruker HubSpot for å måle effekten av alle markedsaktiviteter. Systemet samler opp store mengder data som vi benytter til å finne ut hvilke tiltak som fungerer, hva vi bør gjøre mer av og hva vi bør gjøre mindre av for å lykkes med markedsføringen.

Lær mer om HubSpot

platinum-partner-IG-2