Se resultatene vi skaper
Majoriteten av norske B2B-selskaper oppnår ikke ønskede resultater med markedsføringen sin. Det ønsker vi å gjøre noe med.

Konsulentselskap: 170 % økt trafikk og 400 leads på ett år
Konsulentselskapet Considium så etter nye måter å vokse på, etter å ha vært litt for avhengige av relasjonssalg.

6 år med inbound marketing: 52 millioner i økt årlig salg
Lager og Industrisystemer (LIS) var en av de første i sin bransje til å satse på inbound marketing. I dag selger de utelukkende til innkommende leads.
Månedens resultat:
191% økning i podcast-lyttere!
Ved å teste to ulike videoer på Facebook, mer enn tredoblet vi trafikken til Enklere håndverks landingsside og lyttertallene gikk i været.
Enklere håndverk er en podcast for alle slags håndverkere, produsert av Relekta. Hypotesen vår var at denne målgruppen trigges av innhold som er rett på sak, og av hendelser de kan gjenkjenne seg i. Den ene filmen presenterte episodens innhold på tradisjonelt vis, mens den andre viste en live produktedemo gjennomført i studio. Etter en uke hadde den andre filmen utkonkurrert den første.

Ikke skyt fra hofta
De færreste norske B2B-selskaper har en tydelig markedsstrategi, og da blir som regel resultatene deretter.
Vi er ikke så begeistret for å gjøre tiltak fordi de er trendy. For oss handler det om resultater og hvordan man får mest mulig ut av ressursene man har.
Når resultater uteblir er vår erfaring at det ofte er fordi ingen har gjort noen tydelige valg på hva markedsføringen faktisk skal oppnå i utgangspunktet. Det overordnede målet er som regel å drive økt salg, og dit kan det være mange veier.
/te_inbound-3793-min.jpg?width=1920&height=1280&name=te_inbound-3793-min.jpg)
Fast måling av kundetilfredshet
Vi jobber hele tiden for å bli bedre og for å være den beste markedsføringspartneren for kundene våre. Derfor får alle våre kunder kvartalsvise undersøkelser hvor vi spør om blant annet kvaliteten på innhold vi produserer, hvor proaktive vi er og hvilken verdi markedsføringen gir.


Det har vært alfa og omega for oss å ha med Inbound på laget, for vi sitter ikke på denne kunnskapen selv. Markedsføring er et fagfelt du skal ha respekt for. Jeg pleier å si at vi får fem eksperter for prisen av én.

Utfordringen med relasjonssalg er at man når ikke alltid så mange. Vi bruker Inbound for å bli bedre kjent blant potensielle kjøpere og starte nye salgsprosesser basert på den digitale synligheten vi skaper.

Vi har mangedoblet trafikken til nettsiden vår, og har også fått en vesentlig økt kjennskap til oss blant målgruppen. Det bidrar til mange flere varme salgsprosesser, og vi lander også en langt høyere andel av dem enn tidligere