LIS doblet omsetningen fra 70 til 140 millioner
LIS doblet omsetningen fra 70 til 140 millioner
LIS (Lager og industrisystemer) var tidlig ute med å satse på digital markedsføring, og jobber nå utelukkende med salg via innkommende henvendelser.
Industri:Teknologi
Selskapets størrelse: Medium
Område: Akershus
100%
økt omsetningLIS har vært en trofast kunde av Inbound siden 2015, og inngikk samarbeid i en relativt tøff periode for lager- og logistikkselskapet. Omsetningen hadde stått på stedet hvil i nesten 20 år, og konkurransen utenfra var blitt merkbart hardere .
De ga Inbound nær frie tøyler til å bygge en helt ny markedsstrategi, med fokus på innhold i sosiale medier som tok fokus vekk fra produkt, og over på mer overordnede spørsmål. Det skulle vise seg å gi resultater.
Vinterbro-selskapet tar i dag null kalde telefoner, og jobber utelukkende utifra henvendelser som kommer via markedsføring.
En ny merkevareidentitet
For å sikre en tydelig posisjon, har vi jobbet tett med LIS for å definere deres identitet i et konkurransepreget marked. Merkevarestrategien er nøye ivaretatt gjennom en fyldig guide til deres stemme, stil og uttrykk.
De tre nøkkelordene som definerer dem er ekspertise, fleksibilitet og lokal tilstedeværelse. Der konkurrenter ofte fokuserer kun på teknologi, har LIS lykkes i å sette et mer menneskelig ansikt på norsk lagerautomasjon – med et sympatisk glimt i øyet.
En innbydende nettside
I 2024 gikk LIS live med ny nettside, som bedre speiler ekspertisen selskapet sitter på. Siden 2015 har de styrket kompetansen på tyngre automasjon, og det nye, strømlinjeformede designet viser at de er teknologisk framme i skoene.
Samtidig er det beholdt en tilgjengelig, varm tone på språket, og mange flere bilder av menneskene som gjør LIS til en foretrukken partner.
Skaper møteplasser for lagerbransjen
– Inbound sa til meg at nå skal dere arrangere frokostmøte. Jeg sa «Nei, det skal vi ikke. Det er ingen som kommer til Vinterbro for å høre oss snakke om vareflyt!» Møtet ble fullt på ni minutter, sier daglig leder Sue Kristiansen.
Jevnlige frokostseminarer har vært en viktig leads-generator for LIS de siste ti årene. I tillegg arrangerer de årlig en heldags-event kalt LIS-dagen, med foredrag, produktpresentasjoner og mingling. Det har blitt en viktig møteplass for lagerbransjen på Østlandet, og et av årets høydepunkter for mange.
Fikk egen video-ambassadør
De beste merkevarene har ofte noen helt egne, gjenkjennelige elementer som kan brukes igjen og igjen. For LIS ble det en lagersjef ved navn Børre.
Den noe enspora karakteren var opprinnelig tenkt for et par videoer som skulle promotere lagerreoler – ikke det mest sexy produktet i en katalog som blant annet inkluderer selvkjørende roboter.
Men lagersjefen Børre falt i smak hos LIS' målgruppe. Han har nå deltatt i et tosifret antall videosnutter, og blitt selskapets uoffisielle maskot.
Norges fremste logistikkpodcast
Hver måned får lytterne til LIS lære om et nytt felt innen lagerfaget, eller møte en aktør som har lykkes med logistikken. Logistikkpodden har samlet en trofast skare lyttere siden oppstarten i 2021, med over 50 episoder i katalogen.
Podcasten bidrar til å skape et nærere forhold til LIS, og etablere dem som en kunnskapsrik tankeleder i bransjen. Logistikkpodden spilles inn i Inbounds eget studio.