Markedsføring kan ikke være en ettertanke
84 prosent av norske B2B-bedrifter som lykkes, har en tydelig markedsstrategi. Skal du nå bedriftsmålene dine, må markedsføring være tett integrert med den helhetlige strategien din.
Målbare KPIer
Sett tallfestede mål
Markedsføring er best når du går vitenskapelig til verks. Vi hjelper deg å stake ut kursen med tydelige KPIer.
Forankring
Få ledelsen ombord
Daglig leder og salgssjef må være med fra strategifasen, dersom du vil oppnå vekstmålene dine.
ROI
Bruk budsjettet smartere
Kunder koster. Få hjelp til å skvise mest mulig juice ut av markedsbudsjettet.
Hva inkluderer en Inbound-strategi?
Begynne med målene? Javisst! Tiltakene avhenger av hvor du skal. Fortell hva du trenger hjelp med, så tallfester vi resultatene vi skal jakte sammen.
Hvorfor når du ikke målene dine med dagens plan? Hva er eksterne og interne utfordringer? Det gjelder å vite hvor skoen trykker før du kjøper nye sneakers.
Hva kjennetegner bedriftene du helst vil (eller bør) selge til? Vi definerer din idealkunde, for bedre å kunne bygge en liste over selskapene vi skal nå.
Hvem jobber i bedriftene som utgjør dine idealkunder? Hvem er beslutningstakere? Vi tilpasser kommunikasjonen for å treffe nettopp disse.
Kontakt oss
Spør oss hvordan vi jobber med strategi
Rådgiverne våre elsker å prate fag. Huk gjerne tak i én av dem hvis du har spørsmål om strategisk markedsføring.
«Til syvende og sist har vi én målsetning: Å generere økt verdi og omsetning. Det krevde en markant endring i det strategiske tankesettet.»
Erik Frey Olsen
Daglig leder, EsaconSalgsresultater vi har skapt
Nysgjerrig på hva markedsføring faktisk leder til av resultater? Se hva vi har fått til for noen av våre kjære samarbeidspartnere.