Bli med på seminar

Hør fra ledende eksperter innen B2B-salg- og markedsføring. 

Bli inspirert til å ta tak i egen markedsføring.

Møt oss for å lære mer om B2B- og inbound markedsføring.

Norges største undersøkelse om salg og markedsføring i B2B

Hva går inbound marketing egentlig ut på?

Hjem > New Podcast Blog > 6 egenskaper som kjennetegner et godt byrå

Listen to the podcast

6 egenskaper som kjennetegner et godt byrå

Å velge et nytt byrå er litt som å gå på date. Du skal finne ut om dette er en bedrift som forstår dine drømmer, mål og ønsker. Det er også viktig å finne ut om dere kan jobbe godt sammen, selv når det oppstår utfordringer eller bransjen er i endring. Men hva bør stå på ønskelisten din når du er på jakt etter et byrå du kan bygge en fremtid sammen med?

1) Forståelsesfull

Det er kjedelig å gå på date og bli sittende å høre på den andre bare prate om seg selv hele kvelden. Du må finne en partner som ikke bare snakker om seg selv, men som viser interesse for deg og dine tanker. Et byrå bør kunne stille deg de riktige spørsmålene slik at de blir godt kjent med din bedrift. De bør kunne forstå din bedrifts utfordringer og mål slik at de kan komme med gode anbefalinger til tiltak basert på nettopp dette.

2) Kreativt og analytisk

Selv om rutine er viktig vil det fort føre til kjedsomhet i et forhold. Velg et byrå som kan analysere alle deler av markedsføringen din. Basert på det de finner skal de kunne gi deg råd om hva som fungerer og hva som bør endres. Gode rapporter som tar for seg statistikk som faktisk er viktig for din bedrift er mer relevant en opplæring i Google Analytics. Sørg for at de holder deg oppdatert på elementer som faktisk påvirker resultatet til bedriften. Et byrå som alltid er på ballen, følger nøye med og justerer når ting ikke går bra er en partner som holder liv i markedsføringen din.

3) Strukturert

Noen som flørter vilt og hemningsløst uten å ta høyde for hva som faktisk sjarmerer deg er til liten hjelp. Et byrå med en tydelig salgsprosess som er tilpasset din bedrift treffer deg bedre. Setter de seg ned og tar en nøye gjennomgang av dine mål og hvordan disse skal oppnås? Stiller de utfordrende spørsmål som får deg til å tenke og komme et skritt videre?

Du vil ikke at noen skal danse inn med store løfter og starte en rekke prosjekter, for så overlate rotet til deg. Du er på jakt etter et byrå som er strukturerte og har en tydelig leveranseprosess. Dette betyr at du vet hva du får, når du får det og hvordan fremdriften er til en hver tid. Full oversikt gjør at alle prosesser går smertefritt. 

4) Ærlig og åpen kommunikasjon

Løgn og bedrag er bristepunkter i et hvert forhold, også mellom en bedrift og et byrå. Sørg for at du finner et byrå som ønsker å være åpen med deg og viser deg alle tall du måtte ønske. Ingenting er en hemmelighet. De er transparente, samt deler gjerne nye ideer og tanker. De er også ærlige og sier i fra om ting ikke går så bra som man har planlagt, men er raske på ballen med endringer og løsningsforslag for å komme tilbake på riktig spor.  

5) I stand til å forplikte seg

Som i en partner ønsker du at et byrå skal kunne være tilstede for deg som kunde og vise at de kan jobbe med deg over lengre tid. Snakk gjerne med deres eksisterende kunder for å høre om deres opplevelser. 

6) Lidenskapelig

Du merker fort som det oppstår en gnist i mellom dere. Et byrå om virkelig er lidenskapelig opptatt av det de driver med vil ikke kunne holde dette tilbake. Det er heller ikke umulig å finne byråer som lever og ånder for kundene sine. Finner du et av disse er det et forhold som kan vare livet ut.

Subscribe to our podcast

Please fill out the form to be notified of new episodes.