Bli med på seminar

Hør fra ledende eksperter innen B2B-salg- og markedsføring. 

Bli inspirert til å ta tak i egen markedsføring.

Møt oss for å lære mer om B2B- og inbound markedsføring.

Norges største undersøkelse om salg og markedsføring i B2B

Hva går inbound marketing egentlig ut på?

Hjem > New Podcast Blog > Inbound Group forenkler navn og logo

Listen to the podcast

Inbound Group forenkler navn og logo

Inbound Group er nå kun Inbound – med en proffere, mer strømlinjeformet logo.

Den observante leser vil kanskje allerede ha merket en liten endring oppe i venstre hjørne av nettsiden. Nå som selskapet er nesten fem år gammelt, følte vi tiden var moden for en liten oppdatering av merkevaren.

Vi har nok fått en del drahjelp i løpet av disse fem årene ved å ha et såpass selvforklarende navn som Inbound Group. Det levner ingen tvil om hva vi leverer, og har nok bidratt til å gjøre metodikken mer kjent for mange.

Likevel har det blitt veldig vanlig for kunder og andre i markedet å kun referere til oss som «Inbound». I forbindelse med nye nettsider og ny logo, så vi en anledning til å gjøre det offisielt, og forenkle navnet ytterligere.

Hvilket bringer oss til den nye logoen.

Det er ikke uvanlig for et selskap å oppdatere logoen sin med jevne mellomrom. Det har dessuten eksistert en stor trend de siste ti årene for å gjøre logoer enklere, mer minimalistiske og todimensjonale – såkalt flat design. Vi ønsket en logo som var litt mer i tiden.

Samtidig var det viktige elementer ved den gamle logoen vi ønsket å beholde. Dobbeltsymbolikken i to magneter som sammen former et hjerte er et veldig talende bilde på det inbound-metodikken handler om: Å tiltrekke seg kunder, på en vennlig, hjelpende måte.

Vi kontaktet skaperen av den opprinnelige logoen (som vant en konkurranse mellom 400 designere), og ba om noen forslag til en oppdatert variant.

inbound-logo-18forslag

Etter noen runder for å unngå at logoen lignet for mye på en julekurv (designeren er ikke norsk), satt vi igjen med noen vinnerkandidater. Deretter ba vi om deres innspill på LinkedIn, før vår egen in-house-designer Marta Fryziak fikk siste ordet.

Skjermbilde 2020-02-19 kl. 13.17.47

Resultatet er en freshere utgave av en klassisk logo, som kan lede vei inn i 2020 og fremover (og ikke minst tar seg bedre ut som liten versjon i hjørnet av Keynote-presentasjonen på frokostseminar).

Subscribe to our podcast

Please fill out the form to be notified of new episodes.