Hjem > New Podcast Blog > Full måloppnåelse etter 6 måneder
Full måloppnåelse etter 6 måneder
18. januar 2017
Mataki opplever stor pågang av trafikk til blogg og nettside, samt en solid økning i antallet leads.
Mataki, tidligere Nordic Waterproofing AS, er en del av Nordic Waterproofing Group, Nordens ledende produsenter av asfalt takbelegg. Produktene brukes av hus- og hytteprodusenter i forbindelse med beskyttelse mot vind, fukt, vann og radon. Produktene selges gjennom mer enn 450 byggevareutsalg over hele landet. Mataki er kjent for sin gode kundeservice og fokus på produkter av kvalitet.
Utfordring
Mataki har alltid hatt fokus på utvikling av produkter av høy kvalitet og god kundeservice. Dette har gitt en solid kundebase av trofaste kunder. For å nå ut til nye potensielle kunder måtte de tenkte nytt for å gjøre noe annet enn konkurrentene som satser på mer tradisjonell reklame.
Hva har Inbound Group levert
Inbound Group har levert en detaljert markedsplan og satt opp en blogg for Mataki. Tilpasset premiuminnhold og blogg har sørget for at bedriften har nådd ut til en rekke nye kunder.
Resultat
Etter knappe 6 måneder med inbound marketing har Mataki overgått målene de ønsket å nå innen 12 måneder. Bedriften opplever stor pågang av trafikk til blogg og nettside, samt en solid økning i antallet leads. Da Mataki selger sine produkter hos byggvareutsalg sendes glovarme leads i retning riktig utsalg i nærheten av der de holder til.
Fremtidsplaner
Mataki har etablert en svært populær blogg som retter seg både mot profesjonelle i byggebransjen, samt privatpersoner på utkikk etter produkter til tak og grunn. I tiden fremover vil fokuset ligge på flere case studyer hvor Nordic Mataki viser hvordan deres produkter fungerer i praksis.