Hjem > Inboundpodden > – B2B-bedrifter tvinges til å være mer kreative
– B2B-bedrifter tvinges til å være mer kreative
4. juni 2025
Er det noe vi aldri får nok av, så er det harde data om B2B-markedsføring. B2C får dessverre mye mer oppmerksomhet enn sin bedriftsrelaterte motpart. Én av aktørene som jobber med å bote på dette er ANFO Annonsørforeningen, som fyller 80 år i 2025.
– Jeg har sett mange gode eksempler på veldig kreativ tilnærming til markedsføring og salg fra B2B-bedrifter. Har du litt mindre budsjetter og midler, tvinges du til å være litt lurere, sier Jan-Morten Drange, adm.dir i ANFO.
Kledd rimelig business-casual i hawaii-skjorte for anledningen, trapper han opp i studio for å fortelle om arbeidet de gjør for å sanke og spre kunnskap om markedsføring.
– Av og til sitter vi og diskuterer litt av de samme tingene som for 30 år siden, så det er nesten litt søtt. Men jeg tror egentlig at hele bransjen har blitt flinkere. Jeg er overbevist om at det ligger mye B2B-gull der ute som nesten ingen har hørt om.
Hør nyeste episode for å lære mer om ANFOs prosjekt hvor de bygger en database over de beste markedsføringscasene i hele Norge. Lær mer om hvorfor Jan-Morten tror Google får litt for mye av æren for å sanke nye kunder. Og finn ut hvorfor ren og skjær systematikk er kanskje enda viktigere enn mange tror.