Hvor mye bør du egentlig bruke på markedsføring? Gå til kalkulator. Slik beregner du riktig markedsbudsjett

Esacon: – Det er mange veier til mål, men alle krever gode KPIer

 

Esacon bestemte seg for å tenke smartere rundt markedsføring. Det har skapt resultater.

– SkatteFUNN er utviklingsprosjektenes barnebidrag, sier Erik Frey Olsen, daglig leder i Esacon.

Støtteordningen utgjør nesten 50 prosent av pengene Norge deler ut til forsknings- og utviklingsvirksomhet. Esacon hjelper selskaper å søke og få gjennomslag til prosjektene sine, og er kunde av Inbound.

Det har vært en omstillingsprosess.

Les også: Esacon økte connection rate med 25 prosent gjennom digital markedsføring

– Jeg jobbet blant annet i Reitan i mange år, og var vant til å selge melk, pølser og brød og se resultatet på kassa samme kveld. Å legge om til en mer langsiktig tankegang har vært en kjempeovergang for meg, sier Erik.

Vi slo av en prat med ham om digital markedsføring, verdien av tillit i B2B-verden, og ikke minst om SkatteFUNN-ordningen selv, som han mener langt flere burde vite om – og derfor til og med oppfordrer sine egne konkurrenter til å steppe opp markedsføringen!

 

 

 
Camilla Tryggestad Visjø
Camilla Tryggestad Visjø

Abonnér på podcasten vår

Fyll inn skjemaet for å bli varslet om nye episoder.

meeting-talk
grid-img-2
work-chat