Hvor mye bør du egentlig bruke på markedsføring? Gå til kalkulator. Slik beregner du riktig markedsbudsjett
9. august 2024. Av Camilla Tryggestad Visjø
Esacon bestemte seg for å tenke smartere rundt markedsføring. Det har skapt resultater.
– SkatteFUNN er utviklingsprosjektenes barnebidrag, sier Erik Frey Olsen, daglig leder i Esacon.
Støtteordningen utgjør nesten 50 prosent av pengene Norge deler ut til forsknings- og utviklingsvirksomhet. Esacon hjelper selskaper å søke og få gjennomslag til prosjektene sine, og er kunde av Inbound.
Det har vært en omstillingsprosess.
Les også: Esacon økte connection rate med 25 prosent gjennom digital markedsføring
– Jeg jobbet blant annet i Reitan i mange år, og var vant til å selge melk, pølser og brød og se resultatet på kassa samme kveld. Å legge om til en mer langsiktig tankegang har vært en kjempeovergang for meg, sier Erik.
Vi slo av en prat med ham om digital markedsføring, verdien av tillit i B2B-verden, og ikke minst om SkatteFUNN-ordningen selv, som han mener langt flere burde vite om – og derfor til og med oppfordrer sine egne konkurrenter til å steppe opp markedsføringen!
20. august 2025
18. juni 2025