Hvor mye bør du egentlig bruke på markedsføring? Gå til kalkulator. Slik beregner du riktig markedsbudsjett
1. april 2025. Av Camilla Tryggestad Visjø
Frend Digital er et byrå som hjelper bedrifter med AI og digitalisering, og er på plass i studio for å snakke om det alle markedsførere lurer på om dagen: Hvor mye kommer kunstig intelligens til å snu bransjen på hodet fremover?
– Jeg tror det viktigste man gjør som markedsfører, er å tilegne seg kunnskap og ha et nysgjerrighets-mindset på hva AI er. Man må tenke at her er det mye muligheter istedenfor trusler, sier markedssjef Sebastian Aavik.
Han og fagleder Arne Berg er opptatt av kombinasjonen mellom menneske og maskin. Mange oppgaver burde ikke settes helt bort til AI, men ofte kan de gjøre 80 prosent av jobben.
Hør episoden for deres tanker om hvordan det operative nivået av markedsføring vil erstattes av mer strategisk arbeid, hvorvidt nordmenn er gode på teknologi eller bare har mye penger, og hvorfor ChatGPT er så begeistret for rakett-emojis.
20. august 2025
18. juni 2025