Hvor mye bør du egentlig bruke på markedsføring? Gå til kalkulator. Slik beregner du riktig markedsbudsjett
15. mai 2023. Av Camilla Tryggestad Visjø
Markedsføring blir aller best når marked og salg jobber tett sammen. Likevel opplever mange der ute at samarbeidet ikke går på skinner. Kjenner du deg igjen? Da bør du få med deg denne episoden av Inboundpodden.
Det er mange grunner til at samarbeidet mellom avdelingene ikke er optimalt, spesielt i B2B-segmentet. Noen driver med et tradisjonelt salg, hvor de har ti selgere og en halv markedsressurs. Andre anser ikke marked som en kommersiell arm på samme måte som salg. Men det aller vanligste er at marked og salg jobber i siloer, med hver sine strategier og fokusområder.
Vi har fått besøk av Lars Johan Bjørkevoll og Maria Willoch fra ScaleupXQ, et salgsmiljø som hjelper B2B-bedrifter i tidlig-fase med byggingen av deres salgsorganisasjoner. De deler sine beste erfaringer om hvordan marked og salg kan jobbe sammen for å nå de kommersielle målene dere har satt.
20. august 2025
18. juni 2025