Hvor mye bør du egentlig bruke på markedsføring? Gå til kalkulator. Slik beregner du riktig markedsbudsjett
12. november 2024. Av Camilla Tryggestad Visjø
50 prosent av norske B2B-bedrifter har ikke definerte, tallfestede markedsføringsmål. Da blir det veldig vanskelig å avgjøre om tiltakene dine har den ønskede effekten.
Vi huket tak i Martin Sjøblom Roppestad – podcast-veteran og strategisk rådgiver i Inbound, som har jobbet mye med salg før han tok på seg markedsføringshatten – for å ta praten om KPIer.
For det er jo litt bak mål å ikke måle det man gjør?
Som Martin sier:
– Det er greit å ha en avsjekker på at man er på vei i riktig retning.
I nyeste episode av Inboundpodden får du noen smarte refleksjoner rundt forskjellen på KPI og mål, hvordan du begeistrer styret via riktige måltall, og hvorfor du helst ikke bør sette KPIer når du er stresset.
20. august 2025
18. juni 2025