Hvor mye bør du egentlig bruke på markedsføring? Gå til kalkulator. Slik beregner du riktig markedsbudsjett

Hvorfor mangler 50 % av norske B2B-bedrifter markedsførings-KPIer?

 

50 prosent av norske B2B-bedrifter har ikke definerte, tallfestede markedsføringsmål. Da blir det veldig vanskelig å avgjøre om tiltakene dine har den ønskede effekten.

Vi huket tak i Martin Sjøblom Roppestad – podcast-veteran og strategisk rådgiver i Inbound, som har jobbet mye med salg før han tok på seg markedsføringshatten – for å ta praten om KPIer. 

For det er jo litt bak mål å ikke måle det man gjør? 

Som Martin sier:

– Det er greit å ha en avsjekker på at man er på vei i riktig retning.

I nyeste episode av Inboundpodden får du noen smarte refleksjoner rundt forskjellen på KPI og mål, hvordan du begeistrer styret via riktige måltall, og hvorfor du helst ikke bør sette KPIer når du er stresset.

 

 
Camilla Tryggestad Visjø
Camilla Tryggestad Visjø

Abonnér på podcasten vår

Fyll inn skjemaet for å bli varslet om nye episoder.

meeting-talk
grid-img-2
work-chat