Hvor mye bør du egentlig bruke på markedsføring? Gå til kalkulator. Slik beregner du riktig markedsbudsjett

LIS: – Markedsførere må forstå salgs-mindsettet

 

Vi snakker mye om at salg og marked må spille på lag. Men hvordan? LIS har lykkes med det, og er med i studio for å dele praktiske tips.

– Hva er en selger opptatt av? Jeg vil juge hvis jeg ikke sier at det er det neste salget. Det er punkt én, to, tre og fem. En selgers tankegang er altfor kort, sier Eirik Toft, salgssjefen i LIS.

Med det perspektivet kan ofte markedsføring føles som et sideprosjekt, kanskje hovedsakelig noen som lager litt freshere PowerPoints. Men det er vanskelig å gjøre god markedsføring uten selgernes bidrag.

LIS er én av Inbounds eldste kunder, og har doblet omsetningen siden samarbeidet startet i 2015. Det har nok hjulpet på entusiasmen blant selgerne. Men hvordan får en markedssjef, som kanskje ikke engang sitter i ledergruppa, salgssjefen til å forstå verdien av det hun gjør?

 

 
Camilla Tryggestad Visjø
Camilla Tryggestad Visjø

Abonnér på podcasten vår

Fyll inn skjemaet for å bli varslet om nye episoder.

meeting-talk
grid-img-2
work-chat