Hvor mye bør du egentlig bruke på markedsføring? Gå til kalkulator. Slik beregner du riktig markedsbudsjett
25. oktober 2024. Av Camilla Tryggestad Visjø
Camilla Kim Kielland fra Morgenstern har en klar oppfordring til bedriftsledere som skifter etter vinden.
På åtte år har Morgenstern blitt ett av landets mest anerkjente reklamebyråer. Ikke bare hjelper de kunder med merkevarebygging – de har gjort en durabelig jobb selv.
Camilla Kim Kielland tok over som daglig leder i 2021, og nå er hun med i studioet vårt for å snakke om verdien av merkevarebygging: En oppgave som må gjøres over tid, noe som ikke alltid er like lett å stå i for selgere og daglige ledere som jakter umiddelbare resultater.
– Både markedsførere og daglige ledere kan være litt feige. Før i tiden varte en strategi over flere år, mens nå endrer man den hele tiden. Hvis ikke du scorer helt perfekt på en måling, så begynner du på nytt, og da klarer du ikke å lage et konsistent uttrykk. Du må våge å stå i ting over tid, sier Kielland.
Hør nyeste episode for Camillas tanker om hvordan merkevarebygging bidrar til salg, hvordan du måler effekten av arbeidet, og hvorfor du burde se for deg kundegruppen din som en (litt uinteressert) bordkavaler.
20. august 2025
18. juni 2025