Hvor mye bør du egentlig bruke på markedsføring? Gå til kalkulator. Slik beregner du riktig markedsbudsjett
9. juni 2023. Av Camilla Tryggestad Visjø
Martin Da Veiga droppet ut av BI som tjueåring for å jobbe som selger for Gule Sider, før han startet for seg selv.
I 2019 ble han utropt til Norges beste møtebooker på forsiden av Finansavisen. Han kan vise til oppdrag der han har fått ja i 96 prosent av telefonene han tok – og mener hemmeligheten er god prospekting og å legge fra seg selgerhatten.
– Jeg har ikke vunnet noen konkurranse for å få den tittelen, understreker Da Veiga med referanse til Finansavisens kroning. Vi slo av en prat med en forfriskende ydmyk selger, som tydelig brenner for faget sitt.
I denne episoden får du høre hvorfor han ser på nei som en kilde til læring, fordelene med interne versus eksterne møtebookere, og hva salg har til felles med toppidrett. Det er selvsagt litt skummelt for oss markedsførere å høre hva som er mulig å få til gjennom ren cold calling. Men hvem ville vi ha vært om vi sto i veien for folkeopplysning?
20. august 2025
18. juni 2025