Bli med på seminar

Hør fra ledende eksperter innen B2B-salg- og markedsføring. 

Bli inspirert til å ta tak i egen markedsføring.

Møt oss for å lære mer om B2B- og inbound markedsføring.

Norges største undersøkelse om salg og markedsføring i B2B

Hva går inbound marketing egentlig ut på?

Hjem > Inboundpodden > Petter Gulli: – Hvis selskapet ditt gikk konkurs i morgen, ville verden blitt et bedre sted?

Hør podcasten her

Petter Gulli: – Hvis selskapet ditt gikk konkurs i morgen, ville verden blitt et bedre sted?

Petter Gulli forlot reklamebransjen for å hjelpe dem som ble igjen med bærekraft. Eller skal man ikke si «bærekraft» lenger?

I 1985 var Petter Gulli ungdomsaktivist mot atomvåpen. Etter en 30 års svipptur innom reklamebransjen har han returnert til sine idealistiske røtter, for å hjelpe bedrifter med bærekraft – og kommunisere ærlig rundt det.

Hva fikk en suksessrik reklamemann med flere daglig leder-titler på CVen til å si opp jobben og starte for seg selv?

– Jeg er jo litt bekymret for denne kloden vår, da, sier Petter.

Enkeltmannsforetaket hans 12YEARS har fått navn etter anslaget på hvor lang tid vi hadde på å nå togradersmålet, som rykket ham ut av reklametilværelsen for å forsøke å gjøre noe med saken. 

– På den ene siden handler det om hvordan bedrifter bør snakke om bærekraft, og hvorfor vi ikke bør grønnvaske. På den andre siden handler det om å få dem i gang, til å forstå at dette er forretningskritisk og at hvis vi ikke forholder oss til det nå, så går det gærent.

Lytt til hele episoden for å høre Petters tanker om «grønne» ord som har blitt nesten tappet for mening, hva mindre selskaper kan gjøre når også de blir tvunget til å kaste seg på det grønne skiftet, og hvordan det finnes en mer positiv og konstruktiv tilnærming til bærekraft enn den vi ser mest av i næringslivet.

 

 

Abonner på podcasten vår