Hvor mye bør du egentlig bruke på markedsføring? Gå til kalkulator. Slik beregner du riktig markedsbudsjett

Jan-Erik Larsen: – Posisjonering handler om å skrelle bort det uvesentlige

 

Strategisk kommunikasjon er livsnødvendig for å skille deg fra konkurrentene dine. Hvor gjennomtenkt er egentlig ditt budskap?

– De som har noe vesentlig å si, og brenner for det, greier å få oppmerksomhet selv om de senker stemmen, sier Jan-Erik Larsen.

Han har vært statssekretær for Jens Stoltenberg, var med på å starte First House, og er nå daglig leder i det ledende kommunikasjonsbyrået Kruse Larsen. Det er med andre ord grunn til å ta det han sier om kommunikasjon for god fisk.

Utifra de to pillarene til Kruse Larsen – strategisk kommunikasjon og politisk påvirkning – deler han gode råd for bedrifter som ønsker å skape et tydeligere bilde av hvem de er i hodet på folk, og dele det positive de bidrar med i samfunnet.

– Norske bedrifter er ofte «rause, modige og inkluderende». Det er jo fint, men det er viktig å finne det som skiller deg fra de andre. Hva skiller deg fra dem som er til forveksling like?

Hør nyeste episode av Inboundpodden for innsikt i hvordan du spisser budskapet ditt, hvorfor alle norske bedrifter er i befatning med politikk, og hva som er beste måten å ta igjen kontrollen i en mediakrise.

 
 
Camilla Tryggestad Visjø
Camilla Tryggestad Visjø

Abonnér på podcasten vår

Fyll inn skjemaet for å bli varslet om nye episoder.

meeting-talk
grid-img-2
work-chat