Hvor mye bør du egentlig bruke på markedsføring? Gå til kalkulator. Slik beregner du riktig markedsbudsjett

Slik gjorde årets B2B-markedssjef BankID sexy

Hvordan skape engasjement rundt noe så tørt som betalingsløsninger? Da Ida Håvik fikk oppgaven, ble resultatet nesten FOR følelsesladd.

Den nye betalingshverdagen har tvunget BankAxept (nå en del av Stø) til å kjempe for kundene de lenge fikk gratis. I 2024 ble Ida Håvik kåret til årets B2B-markedssjef av Kampanje for innsatsen.

– Vi måtte rett og slett tenke at nå må vi fram i skoa. Det er kommunikasjonen vår et resultat av, forteller hun.

Ida har stor tro på PR og merkevarebygging fremfor å kun snakke om produkt – også innen B2B.

– Mange tenker at merkevarebygging handler om farge og logo, men i mitt hode handler det om å selge. B2B styres også ofte av magefølelsen selv om vi ikke liker å innrømme det, og da er det viktig at vi er den magefølelsen.

Men det gjelder å være forsiktig med hva slags følelser du spiller på. Det som skulle være en morsom video om dra-til-tryner skapte rett og slett FOR sterke reaksjoner hos testpublikummet.

Hør hele episoden for hennes råd til deg som jobber innen B2B, og vil skape blest rundt et produkt som ikke er det de fleste assosierer med fart og spenning. 

 

 
 
Camilla Tryggestad Visjø
Camilla Tryggestad Visjø

Abonnér på podcasten vår

Fyll inn skjemaet for å bli varslet om nye episoder.

meeting-talk
grid-img-2
work-chat