Hvor mye bør du egentlig bruke på markedsføring? Gå til kalkulator. Slik beregner du riktig markedsbudsjett

Slik seksdoblet Tripletex kjennskapen til produktet sitt

Siden Eirik Nereng begynte i Tripletex, har kjennskapen til regnskapsprogrammet bortimot seksdoblet seg. Nå omsetter de for godt over milliarden, og har blitt kåret til Gasellebedrift ti ganger.

Hemmeligheten er offensiv satsing på smart B2B-markedsføring. 

– Regnskapsprogrammer er kanskje ikke kjent for å være mest fremme i skoene markedsføringsmessig, men vi har turt å teste veldig mye forskjellig, sier Eirik.

Han mener at teknikkene de har brukt ikke er forbeholdt kjempene, men også kan få mindre B2B-selskaper langt – dersom de er villige til å eksperimentere med forskjellige tiltak og kanaler. 

– Hvis du går all in på én ting, eller gjør akkurat det samme som konkurrentene dine, får du ikke svarene du trenger. Prøv å vri hodet litt, og plutselig finner du form og farge som fungerer skikkelig, sier Eirik.

I nyeste episode får du blant annet høre hvordan de fikk salgsavdelingen gira på markedsføring, hvilken type TV-reklame som er rimeligere og mer effektiv enn sitt rykte, og hvordan de sporer resultatene av Test Testesens 14 dagers prøveperiode.
 

 

 
Camilla Tryggestad Visjø
Camilla Tryggestad Visjø

Abonnér på podcasten vår

Fyll inn skjemaet for å bli varslet om nye episoder.

meeting-talk
grid-img-2
work-chat