Bli med på seminar

Hør fra ledende eksperter innen B2B-salg- og markedsføring. 

Bli inspirert til å ta tak i egen markedsføring.

Møt oss for å lære mer om B2B- og inbound markedsføring.

Norges største undersøkelse om salg og markedsføring i B2B

Hva går inbound marketing egentlig ut på?

Hjem > New Podcast Blog > 3 grunner til at norske markedssjefer må få øynene opp for inbound marketing

Listen to the podcast

3 grunner til at norske markedssjefer må få øynene opp for inbound marketing

3 grunner til at du må få øynene opp for Inbound Marketing 2016 ser ut til å bli et virkelig gjennombruddsår for inbound marketing. Flere begynner å få øynene opp for denne typen markedsføring og hvordan den kan bidra til bedre kommunikasjon, varmere leads og flere kunder. Det er NÅ toget står på stasjonen, og vi gir deg 3 gode grunner til å hoppe på. 

1) Markedssjefer begynner å innse at inbound marketing gir flere leads til en lavere kostnad

 Inbound marketing handler om å trekke kunden til deg ved hjelp av interessant og relevant innhold. Etter hvert som besøkende leser mer innhold og viser økt interesse for det dere skriver om, så vil de bli mer klare for å kjøpe. Dette gir flere leads og gjerne leads som er mer kjøpsklare enn tradisjonell markedsføring.

Faktisk gir inbound deg 54 % flere leads enn tradisjonell markedsføring.

Tar du i bruk inbound marketing er alt målbart. Du kan tydelig få oversikt over antall besøkende på dine nettsider, hvor mange som blir til leads og hvor mange av disse som blir til kunder. 

Du kan lese mer om lønnsomheten av inbound marketing her.

2) HubSpot er et av verdens raskest voksende software-selskaper

 HubSpot er de som definerte inbound-metodikken og satte den i system. I dag er det verdens ledene software for inbound marketing og marketing automation.

HubSpot har i dag over 48.000 kunder verden over og er et av de raskes voksende software-selskapene i verden. Ved å ta i bruk en løsning som HubSpot får man et system for hele bedriften og stå samlet i jakten på nye kunder. Markedsføringsavdelingen vil kunne produsere innhold i samme system som salg bruker til å logge all informasjon om kontakter. Slik er det enklere å tilpasse kommunikasjonen etter hvilke stadie i kjøpsprosessen kontakten er, og slik føre de ned i kjøpstrakten mot et faktisk kjøp.

3) Inbound tar av i Norge

 Det er liten tvil om at inbound har begynt å ta av i Norge. Vi opplever selv en eksplosjonsartet interesse for denne måten å tenke markedsføring på. Det dukker stadig opp flere byråer som satser på inbound marketing og alle piler peker én vei.

Inbound Group er HubSpot Platinum Partner, en tittel vi har fått etter arbeid med flere fornøyde kunder. Vi ser at antallet besøkende til deres nettsider og blogg øker kraftig, antallet leads går opp og disse leadsene er varmere enn før.


Subscribe to our podcast

Please fill out the form to be notified of new episodes.