Bli med på seminar

Hør fra ledende eksperter innen B2B-salg- og markedsføring. 

Bli inspirert til å ta tak i egen markedsføring.

Møt oss for å lære mer om B2B- og inbound markedsføring.

Norges største undersøkelse om salg og markedsføring i B2B

Hva går inbound marketing egentlig ut på?

Hjem > Blogg > 8 grunner til hvorfor din B2B-bedrift bør investere i HubSpot

8 grunner til hvorfor din B2B-bedrift bør investere i HubSpot

HubSpot er ikke magisk, men det er et kraftig verktøy for å sette salg og marked i system, slik at du legger tid og ressurser på rette plasser. 

Det finnes et hav av verktøy for å drive mer effektivt med salg og markedsføring der ute. Utfordringen er å finne ut hvilke verktøy som gir deg flere muligheter, gjør salgsprosessene lettere og bidrar til økt bunnlinje. HubSpot seiler da opp som et godt alternativ. Her har vi samlet åtte grunner til hvorfor.

HubSpot er en verdensledende salgs- og markedsføringsplattform som hjelper deg å tiltrekke besøk, leads og nye kunder. Trenger du en komplett oversikt over hvordan HubSpot fungerer, hvilke funksjoner plattformen inneholder, samt hvordan den kan forenkle hverdagen din?

1) Jobb effektivt med markedsføring

Irriterer du deg over å måtte jobbe i og betale for mange forskjellige systemer som ikke snakker sammen? Du mister kanskje kontrollen og opplever det som tidkrevende å forstå det store bildet med alle dataene? 

HubSpot samler en rekke verktøy og data i samme system slik at du har alt du trenger på én plass. Du kan sende ut nyhetsbrev, publisere en bloggartikkel, automatisere deler av markedsføringen, analysere trafikk til nettsiden, sette opp delingskalender og annonser på LinkedIn eller Facebook - alt gjennom HubSpot. Det gjør at du vil få jobbe mer effektivt med markedsføringen.

 

2) Skap flere salgsmuligheter 

Har du selgere som fortsatt må jobbe hardt med cold-calling til ukjente kontakter? Digitale leads er nytt for mange, men det gir salg flere bein å stå på.  Hubspot er et fabelaktig verktøy for å generere nye salgsmuligheter. Du kan starte mange potensielle salgsprosesser som kommer fra flere kanaler - med leads som allerede har vist en interesse for produktene eller tjenestene dine.

 

3) Effektivt samarbeid mellom salg og marked

Jobber avdelingene i siloer? Ved å bruke et verktøy som HubSpot, kan salgs- og markedsavdelingen jobbe sammen i samme system for å nå samme mål – med lite friksjon. Når begge avdelinger jobber i samme system, er det enklere å sette felles mål og å bli bevisst verdien den andre tilfører. Og, som vi avdekket i markedsføringsrapporten, oppgir nesten 50 prosent av dem som ikke oppnår ønskede resultater med markedsføringen at salg og marked samarbeider dårlig.

Les mer om «smarketing» her

 

4) Bedre salgsprosesser 

Har du en salgssjef som sliter med å holde styr på hva/hvor mye selgerne gjør? HubSpot er et effektivt og enkelt verktøy for å holde styr på salgsprosesser. Du kan enkelt sette dem inn i et system for å bedre rutiner, og i kombinasjon med smart bruk av markedsføring kan også hit-raten til selgerne øke. 

 

5) Vit hva som fungerer og ikke 

Hele 69 prosent av de som lykkes med markedsføring, oppgir at de måler effekten markedsføringen har på salg. Kaster du bort penger uten å vite hva du får igjen for systemene du betaler for? Her er HubSpot enestående, og hjelper deg med å ta gode beslutninger som gagner bedriftens strategi. I HubSpot kan du måle resultatene av hver kampanje og krone du investerer i markedsføringen. 

 

6) Effektive nettsider 

Vet du hvorfor nettsiden din er utformet som den er? Eller kjenner du på smerten over å betale for kostbare utviklingsressurser hver gang en liten justering skal gjøres? Ved å bruke HubSpot som nettsideplattform har du muligheten til å jobbe effektivt og løpende med nettsiden din. HubSpot er designet av markedsførere, for markedsførerere – du må lete lenge for å finne et mer intuitivt verktøy med samme spekter av muligheter. 

Les mer om HubSpot CMS.

 

7) Effektiv kundeservice 

For å kvitte seg med siloer internt mellom marked, salg og service,  trenger du en ren dataflyt mellom systemene som er i bruk. Ikke bare har HubSpot gode integrasjoner med godt etablerte verktøy på markedet, men de har også egen kundeservice-mulighet. Det er en stor fordel å ha det på samme sted som marked og salg. 

 

8) Plattform med etablert fagmiljø i Norge

Ikke bare er HubSpot veldig raske på tråden når du trenger hjelp, de har også et helt bibliotek med oppdaterte hjelpeartikler. Dessuten har Hubspot flere titalls norske byråer som deres direkte partnere. Dette er ikke tilfelle for de fleste konkurrentene. Ved å velge HubSpot vil du kunne få gode råd og benytte deg av beste praksis, slik at du kan ta markedsføringen din enda et steg videre.

 

Våre beste råd for å lykkes

HubSpot er et verktøy som ikke er bedre enn du gjør det til selv. Det finnes utrolig mange funksjoner og tilpasninger ut ifra ulike behov. Vi anbefaler å samarbeide med et byrå som virkelig klarer å se deres behov og hvordan dette kan løses ved hjelp av HubSpot.

For å lykkes med markedsføringen, er det viktig å sette mål som støtter den overordnede forretningsstrategien. Først da blir markedsføringen et verktøy som støtter salgsfunksjonen. 

b2b-markedsforing-rapport

Cecilie Bertelsen

Cecilie har en genuin lidenskap for inbound-metodikken, og digger å sette opp komplekse tekniske løsninger i HubSpot. I dag jobber hun som digital markedsfører i Inbound.

Se relaterte artikler

Slik vinner du flere B2B-salgsprosesser med inbound-metoden

Glipper for mange av salgsprosessene dine før de er i mål? Da er...

Hvordan bygge tillit i B2B-salg: 6 psykologiske prinsipper

Alle kjøp er bygget på tillit, men ikke alle tillegger det vekten det...

Bør B2B-bedriften din bruke penger på Google Ads?

Burde du droppe Google-annonsering når du har en solid SEO-strategi?...