Bli med på seminar

Hør fra ledende eksperter innen B2B-salg- og markedsføring. 

Bli inspirert til å ta tak i egen markedsføring.

Møt oss for å lære mer om B2B- og inbound markedsføring.

Norges største undersøkelse om salg og markedsføring i B2B

Hva går inbound marketing egentlig ut på?

Hjem > New Podcast Blog > De 6 viktigste nyhetene fra HubSpot i 2015

Listen to the podcast

De 6 viktigste nyhetene fra HubSpot i 2015

HubSpot er et prisvinnende alt-i-ett system for salg og markedsføring, men er kanskje aller mest kjent for Marketing Automation. I år har de lansert flere spennende nyheter.

 

Hvert år arrangerer HubSpot konferanse "Inbound". Konferansen har over 100 foredag og i 2015 var det 14.000 deltagere. Som seg hør og bør på en slik konferanse, kom de med flere nye tjenester funksjoner. Her er de 6 viktigste nyhetene som kan gjøre salg og markedsføring mer effektivt:

1) HubSpot lanserer verktøy for annonsering

 

Å drive med Inbound Marketing betyr ikke at du ikke kan satse på reklame og annonser, men det handler om å gjøre det litt smartere. Nå kan du endelig lage annonser og måle effekten av annonseringen din også inne i HubSpot. Enklere blir det ikke å måle ROI av reklamekronene.

 

Annonsemodulen koster 100 $ pr måned og fungerer foreløpig for Google Ads og LinkedIn.

2) Personifiserbare nettsider med «inline editor»

 

HubSpots nettsideløsning (CMS) er kjent for lynraske, responsive nettsider. I tillegg til det kan man tilpasse innhold til de ulike besøkende. Nå lanserer HubSpot «inline editing». Det betyr at du trenger ikke å forhåndsvise nytt innhold. Du jobber i stedet rett i designet, og dermed trenger du ikke lure på hvordan det faktisk vil se ut. 

3) Enklere og raskere for selgere

 

I 2014 lanserte HubSpot eget CRM. Systemet er designet rundt selgeren og er faktisk gratis. Hubspot har også et annet verktøy for selgere som heter Sidekick. Dette verktøy gir deg info om når e-postene du sender blir åpnet og lest.

 

Nå lanserer HubSpot verktøy for å finne prospekter (potensielle kunder) gjennom e-postsystemet ditt. I tillegg til det vil du også kunne lage automatiske oppfølgingsmailer til potensielle kunder du er i dialog med.

 

Dette kan effektivisere salgsarbeidet betraktelig. Det kan også fungere slik at de automatiske e-postene slutter i det du booker et møte med kunden.

4) Samle data fra alle dine webverktøy i ett dashboard

 

Nå kan du få oversikten over nøkkeltall fra alle dine mest brukte webbaserte verktøy for kundestøtte, salg og markedsføring.

 

Du kan nå samle data fra blant annet Eventbrite, Surveymonkey, Zendesk og en rekke andre populære verktøy. HubSpot Connect koster 100 $ pr måned.

5) Skreddersydde rapporter

 

Endelig kan du lage skreddersydde rapporter i HubSpot. Dashboardet i HubSpot kan du tilpasse slik at du enklere får oversikt over hva som er viktig for salg og markedsføring i din bedrift. Modulen koster 200 $ pr måned.

6) Predictive leadsscoring

 

Leadsscoring går på å sette et poengsystem på hvor varme et salgslead er. Dette kan være vanskelig å finne ut hvilke faktorer som faktisk sier noe om hvor langt i kjøpsprosessen et lead er.

 

Nå lanserer HubSpot et system som automatisk analyserer leadsene når det gjelder hvem leadsene er og hva de gjør. Predictive leadsscoring er inkludert i HubSpot Enterprise.

 

 

Subscribe to our podcast

Please fill out the form to be notified of new episodes.