Bli med på seminar

Hør fra ledende eksperter innen B2B-salg- og markedsføring. 

Bli inspirert til å ta tak i egen markedsføring.

Møt oss for å lære mer om B2B- og inbound markedsføring.

Norges største undersøkelse om salg og markedsføring i B2B

Hva går inbound marketing egentlig ut på?

Hjem > New Podcast Blog > 5 typer innhold som genererer leads

Listen to the podcast

5 typer innhold som genererer leads

En stor del av det å bygge en sterk innholdsstrategi er å eksperimentere med forskjellige sjangre og formater. Her har du noen idéer til hva slags innhold du kan teste ut for å skaffe deg flere leads.

1) Quiz

Hvis du noensinne har vært innom Facebook, er du sannsynligvis allerede klar over at folk er glad i å svare på quizzer. I tillegg kan den brukes for å lære mer om målgruppen, ved å stille spørsmål som forteller deg hvem de er, og hva slags behov de har. Samtidig kan kundene dine få mye ut av den, ved at du for eksempel lager en quiz som tar for seg vanlige spørsmål fra kunder, eller ting du skulle ønske de visste.

Gjort riktig kan en quiz være en skikkelig leads-magnet. Men ikke lag en quiz bare for å lage en. Husk at den skal gi verdi til personaen den siktes inn mot.

2) Webinar

Ifølge en studie rapporterer 41% av markedsførere at webinarer (videoseminarer på nett i sanntid) er en effektiv metode for å øke omsetningen. Hele 61% av markedsførere i B2B mener at det faktisk er den mest effektive måten å generere leads på.

Webinarer er en enkel og interaktiv måte å dele av din ekspertise på, og gir dermed ekstremt høy verdi for dine fremtidige kunder. Bare husk å ikke ta betalt for å gi adgang. 

Be heller om e-post-adressen ved inngangsporten. Den er mye mer verdifull for å konvertere besøkende til leads.

3) E-bok

E-bøker har plass til mye informasjon, og er blant de beste måtene å vise deg som en ekspert på ditt område. De beste e-bøkene på markedet tilbyr leseren verdifull innsikt i et tema.

Likevel kan det være lett å falle for fristelsen og prøve å meddele alt på én gang. Da er det viktig å ta et steg tilbake og passe på at du følger en rød tråd. Snevre inn e-boka rundt et bestemt tema; ikke prøv å formidle hele fagfeltet ditt.

Også her er det mye bedre å be om en e-post-adresse enn å ta betalt. Da får du leads som har bevist at de er interesserte i å involvere seg med deg og din bedrift.

4) Video

Nå snakker vi! 2016 var året da videomarkedsføring virkelig tok nettet med storm, og 2017 ble av Hubspot utpekt som videoens år. Med 360-gradersvideo og Facebook Live har markedsførere fått flere verdifulle verktøy for å tilpasse seg målgruppene sine. Ved å ta i bruk lett tilgjengelig visuelt og interaktivt innhold har du større sannsynlighet for å bryte gjennom støyet. Og det lønner seg.

Så mange som 78% ser video på nett hver uke, og 55% ser video hver eneste dag. Hvis du ikke allerede har inkludert video i markedsføringen din, går du glipp av mange muligheter til å nå og engasjere målgruppen din.

5) Podkast

Det finnes i dag millioner på millioner av blogger, men kun 250,000 podkaster i iTunes' katalog. HubSpot kan fortelle at 15% av markedsførere planlegger å inkludere podkast i sin innholdsstrategi de neste 12 månedene. Her til lands har ennå ikke podkasten helt tatt av, og kun 1 av 4 nordmenn kjenner faktisk i det hele tatt til begrepet. Men det kan se ut som at 2017 er året der den norske podkasten vil gjennomgå en modningsprosess, slik den for alvor har gjort i utlandet.

Det fine med podkast er at den bokstavelig talt gir bedriften din en stemme, og det krever nesten ikke noe budsjett i det hele tatt. Alt du trenger er en god mikrofon, og et interessant tema.


New Call-to-action

Subscribe to our podcast

Please fill out the form to be notified of new episodes.