New Podcast Blog

4 grunner til at Inbound Group ikke er riktig partner for deg

Skrevet av Tor Magnus Kolflaath | Jun 4, 2020 10:00:00 PM

I Inbound Group er vi stolte av å gi resultater, men vi kan ikke være alt for alle. Derfor er det viktig å vite hva et samarbeid med oss faktisk innebærer.

 

1. Du vil ha resultater over natten

Inbound marketing er en langsiktig strategi, som fungerer bedre og bedre jo lenger du jobber med den. Å bygge opp et stort bibliotek av kvalitetsinnhold, få nettsiden til å klatre til topps i Googles søkeresultater, og å gjøre kundene til fornøyde evangelister som sprer det glade budskap videre – det er ikke gjort på en måned.

Det tar litt lenger tid enn å skyte en reklamefilm. Men så fort du er i gang vil du få desto mer igjen for det. Trenger du en innsprøyting av salg over natten, kan det faktisk hende en mer tradisjonell tilnærming vil fungere bedre. Ønsker du å bygge noe mer varig kan vi derimot hjelpe deg.


2. Du vil helst ikke ofre markedsføringen en tanke


Vi ser tett oppfølging og samarbeid som noen av kjerneverdiene i inbound-strategien. Det betyr at du får full innsikt i hva vi gjør hver måned, også dersom tiltakene ikke har gitt ønsket effekt. Til gjengjeld er vi avhengige av at dere etablerer rutiner for at vi får det vi trenger fra deres side, som informasjon, godkjenning, og tilbakemelding på innhold.

Hvis ikke du er villig til å sette av litt tid og energi for at vi skal kunne gjøre en så god jobb som mulig, vil vi heller ikke kunne gjøre en så god jobb som mulig.


3. Du vil detaljstyre alt selv


På den andre siden kan det også bli for mye av det gode. Som regel er deres innspill gull verdt, men om alt må fram og tilbake hundre ganger mellom en rekke forskjellige avdelinger før noe blir godkjent, er det et tegn på manglende tillit. Da vil også produktiviteten synke, og det er vanskelig å oppnå målene vi setter sammen.


Vi setter opp en kontrakt i oppstartsfasen som definerer begge parters ansvarsområde. Da er det viktig både for deg og oss at den overholdes, og at partene har tillit til at de andre vet hva de driver med. Ønsker dere å gjøre alt på egen hånd er det selvsagt også en legitim strategi, men da anbefaler vi heller å etablere en egen avdeling på huset.


4. Du er ikke opptatt av å måle resultater


Til tross for alt fokuset på innhold og kreativitet, er inbound marketing i overraskende stor grad basert på tall og statistikk. Er du typen som foretrekker å improvisere og stole på magefølelsen, kan månedsmøtene hvor vi i detalj går gjennom hva som fungerer og ikke, hvor stor prosentandel av leads som konverterer til kunder, eller hvor mange som faller av workflows i måneden, muligens virke noe søvndyssende.

For deg som liker å ha ting svart på hvitt, er månedsmøtene derimot en gullgruve av grafer, kurver og søylediagrammer. Du trenger aldri å lure på om noe virker eller ikke. Det har vi allerede regnet ut for deg.